O czym jest szkolenie?

 

30 punktów edukacyjnych dla lekarzy

zaświadczenie Wielkopolskiej Izby Lekarskiej nr 000110-0001 z dnia 07.08.2018r.

 

INSTRUKCJA DLA KADRY MEDYCZNEJ

 

Praca z kobietą lub/i jej rodziną, która doświadczyła straty dziecka w okresie ciąży lub porodu jest dużym wyzwaniem etycznym. Sytuacja taka wymaga od zespołów medycznych, udzielających wsparcia i pomocy medycznej lub/i psychologicznej, wysokich kompetencji interpersonalnych, wiedzy merytorycznej i świadomości zachodzących procesów psychicznych.

Podobnie sytuacja ma się, podczas przekazywania informacji o stanie zdrowia kobiety ciężarnej, który jest niepokojący lub niebezpieczny z medycznego punktu widzenia, a także o stanie zdrowia lub życia jej nienarodzonego dziecka lub dziecka w okresie okołoporodowym.

W sytuacjach tych, pomocne dla obu stron są procedury medyczne przekazywania informacji o niekorzystnej diagnozie i rokowaniu.  

 

 

Zdobądź wiedzę na temat:

- procedur przekazywania informacji o niekorzystnej diagnozie i/lub rokowaniu w okresie prenatalnym i perinatalnym

- procesów psychicznych związanych z tym tematem jak: psychiczne doświadczenie straty ciąży, psychiczne przeżycie zabiegów medycznych związanych z tą sytuacją, żałoba po stracie dziecka

- właściwej komunikacji z Pacjentką i/lub jej rodziną w sytuacji przekazywania trudnych diagnoz prenatalnich i perinatalnych, aby była komunikacją wspierającą i empatyczną, chroniącą przed traumatyzacją i błędami jatrogennymi 

- procedur przekazywania takich diagnoz w okresie prenatalnym i perinatalnym wg procedury 6 kroków SPIKES i procedury 5 kroków Izabeli Barton-Smoczyńskiej

 

Praca z kobietami w okresie PRENATALNYM i PERINATALNYM wymaga nie tylko specjalistycznej wiedzy medycznej, ale także wiedzy psychologicznej z zakresu reakcji na informacje związane z zagrożeniem zdrowia lub życia matki lub dziecka w tym szczególnym czasie.

 

Istotnie, rozumiejący lekarz, troskliwa pielęgniarka, zaangażowana położna przyczyniają się w bardzo dużym stopniu do uzyskania poczucia bezpieczeństwa, właściwej orientacji w trudnej sytuacji, mogą być także źródłem realnego wsparcia lub znacznie ograniczyć potencjał traumatogenny sytuacji przekazywania informacji o niekorzystnej diagnozie i/lub rokowaniu w okresie prenatalnym i perinaalnym.

 

 

 

ZAPISZ SIĘ!

 

Liczba miejsc ograniczona!

 

do kogo skierowane jest szkolenie

 

 

lekarz ginekolog-położnik
położna
pielęgniarka
psycholog
psychoterapeuta

 

punkty edukacyjne dla lekarzy

30 punktów edukacyjnych dla lekarzy

zaświadczenie Wielkopolskiej Izby Lekarskiej nr 000110-0001
z dnia 07.08.2018r.

cel szkolenia
  1. skupienie uwagi na stanie emocjonalnym Pacjentek, którym przedstawiane są trudne diagnozy prenatalne i perinatalne
  2. zaktualizowanie wiedzy na temat psychicznego przeżywania porodu, trudnej diagnozy prenatalnej i perinatalnej oraz straty ciąży lub dziecka
  3. nabycie umiejętności diagnozy stanu psychicznego kobiety w kryzysie związanym z otrzymaniem trudnych informacji i/lub stratą dziecka
  4. nabycie wiedzy o podstawach psychoterapii w modelu AFTER
  5. nabycie umiejętności zastosowania PROTOKOŁU SPIKES
  6. nabycie umiejętności zastosowania PROTOKOŁU                5-KROKÓW I. BARTON-SMOCZYŃSKIEJ
  7. umiejętność rozpoznawania błędów w komunikacji z Pacjentką
  8. nabycie umiejętności komunikowania się z Pacjentką
    i jej Partnerem w sposób wspierający
  9. zdobycie podstawowych umiejętności pomagania 
 zawartość szkolenia
 

plik audio-video z prezenatcją w programie Prezi

materiały merytoryczne:

materiał dydaktyczny nr 1 – Poród jako doświadczenie traumatyczne
materiał dydaktyczny nr 2 – Strata dziecka jako doświadczenie traumatyczne
materiał dydaktyczny nr 3 – Podstawy wiedzy psychologicznej
materiał dydaktyczny nr 4 – Arkusz wywiadu
materiał dydaktyczny nr 5 –Program pracy psychoterapeutycznej
materiał dydaktyczny nr 6 – Psychoterapia AFTER
materiał dydaktyczny nr 7 – Protokół SPIKES – karta do doświadczenia własnego
materiał dydaktyczny nr 8 – Protokół 5-kroków – karta do doświadczenia własnego

certyfikat potwierdzający ukończenie szkolenia

tak,

w ramach projektu:
PROFESJONALNA KADRA MEDYCZNA:

PROCEDURY przekazywania trudnych diagnoz prenatalnych i perinatalnych

Projekt w ramach otwartego konkursu ofert:
Ochrona i promocja zdrowia; Promocja zdrowia psychicznego i zapobieganie zaburzeniom psychicznym realizowany przez Fundację Instytut Psychologii i Psychoterapii Proaktywnej proPORT na podstawie umowy zawartej z Miastem Poznań

czas dostępu do  filmu 30 dni, ale nie później niż do 14.12.2018 r.
(data zakończenia projektu jest ostatnim dniem dostępu do szkolenia)
test tak (dostępny przy szkoleniu po zalogowaniu się na konto indywidualne)
liczba godzin szkolenia 30 (wraz z materiałami dydaktycznymi i pracą własną)
prowadzący/autor

dr Anita Machaj

dr Izabela Stankowska-Mazur

koszt szkolenia

00,00 zł
szkolenie bezpłatne, współfinansowane z budżetu Miasta Poznania oraz przez Fundację IPiPP proPORT


proPORT © 2017. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Kopiowanie, modyfikacja, wprowadzanie do obrotu, publikacja, dystrybucja w celach komercyjnych bez zgody właściciela tej strony są zabronione.

Design i kodowanie: Agencja Reklamowa adStone